Min självbiografi - Rod Stewart

Jag läste boken på svenska, och även om översättningen lämnar en del att önska (exempelvis skulle den behövt tydligare styckesindelningar och kortare meningar: det är skillnad på det svenska och det engelska språket) fastnade jag fort och var hela tiden genuint intresserad av att läsa vidare. Jag har alltid sett mig som någon som inte alls gillar biografier, men insåg under läsandets gång att den här boken faktiskt inte skiljer sig speciellt mycket från många av mina favoritböcker: jagperspektiv, ett något märkligt öde, kärlek och spännande upptåg. 

 (Ett försök till den sliskiga blicken på framsidan) Min självbiografi av Rod Stewart, 4/5 stjärnor

Det boken framförallt gav mig var inblicken i, och ett djupare intresse för, Rod Stewarts musik. Jag var förstås tvungen att leta upp och slå på de låtar han nämner i boken, klicka igång hans videor och läsa igenom låttexterna. Det hela gjorde läsupplevelsen så mycket bredare och större! Det blev en berättelse i både ljud, bild, och text, och Da Ya Think I'm sexy tillsammans med Maggie May är för tillfället de låtar som spelar flitigast i mina hörlurar dessa dagar. Tack Rod!
0 kommentarer