Läsningen blir lidande av rådande livskaos

Hej min älskade bok-blogg! Skrev precis av mig lite livsångest på min vanliga blogg, men tänkte att jag skulle lämna en liten shout out här också. Hinner inte med så mycket mer än att hålla näsan över vattenytan som det ser ut i livet just nu. Försöker komma ihåg att andas mellan varven, men på nätterna när jag vaknar och hjärtat spinner igång på högvarv och svetten bryter fram, är det lätt att glömma. Vad som är viktigt. Vad som är värda anledningar till att fortsätta. 

Vi får se. 

Läsningen blir iallafall lidande av rådande livskaos och det smärtar mig. Det är ett starkt bevis på att jag inte är i balans och i harmoni med rådande världsordning tänkte jag skriva, men iallafall med rådande vardagsruljans. Idag har jag dock ägnat i princip hela min lediga dag åt att läsa. Läser en så fantastiskt bra bok nu, The Golden Compass av Philip Pullman, att det egentligen inte borde vara svårt att komma in i stämning. Men det krävdes flight mode på mobilen och en stor kopp kaffe innan kroppen gick med på att varva ner ett par växlar och släppa in den härliga, lugna, rofyllda känslan av välbefinnande som kommer av en bra bok och oändligt med tid. Det var skönt, och precis vad jag behövde. Böcker är världens bästa valium.

 
0 kommentarer