Läsning i juli 2016

 
Sommarmånaden juli innebar semester för min del, och resulterade därför i en hel del läsning. Sju stycken böcker hann jag med att läsa, och den allra bästa var My best friend's Exorcism av Grady Hendrix. Den var både kärleksfylld, obehaglig och vacker, och jag tyckte om att läsa en berättelse som utspelar sig på 80-talet. Den fick fem stjärnor av fem möjliga. 

Tyvärr fick de flesta andra böcker som jag läste "endast" 3:or i poäng, av lite olika anledningar. Lotus blues och Mios blues av Kristina Ohlsson var underhållande som deckare sett, men inga vidare romaner i det stora hela. Mannen mellan väggarna av Emma Ångström hade svårt att plocka fler poäng än så eftersom jag inte riktigt passar in i den tänkta målgruppen, och därför inte blir riktigt lika kittlande rädd som det är tänkt. Let it snow (passande titel att läsa under sommaren) var fin men inte så mycket mer. Me before you kändes gjord när man har sett filmen En oväntad vänskap, och jag var inte speciellt imponerad av kärleksintrigen. Ingen av dessa böcker lämnade något djupare spår. 

Jag läste också The Cuckoos Calling av J.K. Rowling, eller ja, Robert Gailbraith, och den var riktigt bra. Jag gillade karaktärerna och deras relation. Däremot var själva fallet som de undersökte ganska lame, vilket drog ner betyget något. Jag ska dock läsa alla de kommande böckerna om Cormoran Strike!
1 kommentar
Maja

Tack för alla lästips!

http://jaggerdigminmorgon.blogg.se