Bokåret 2015 i siffror

Nu när året är slut kommer alla sammanställningar på diverse sidor och appar som man använt under året. Jag skulle nästan kunna säga att det här är HELA ANLEDNINGEN till att jag älskar att använda sådana appar och funktioner: jag älskaaaaaaaar att sammanställa saker och ting, strukturera och betygsätta. Även om jag egentligen inte är en strukturerad person. Så när goodreads nu sammanställer året är jag fullkomligt eld och lågor! Vi tar och tittar lite:

 
Jag hade ett mål på att läsa 45 böcker under förra året. Tyckte att jag tog i lite, då jag året innan haft mål på 30 böcker men läste 41. Slutade dock med 53 böcker läsna, så nu inför 2016 utökade jag målet med 60 stycken! Får se om jag lyckas uppnå det. Jag läser trots alla ganska sakta.

 
Jag hade ett genomsnittligt betyg på 3,4 men tycker överlag jag är ganska duktig på att välja ut böcker att läsa som jag sedan gillar. Rätt många får femmor ändå! Samtidigt känner jag att det hela tiden blir svårare och svårare att överraska mig. Det är en tråkig biverkning av att läsa mycket, tycker jag. Trots allt bara tre riktiga bottennapp: alla de var ljudböcker och deckare. Två var svenska. Nattfilm av Marisha Pessl var min längsta, konstigt nog var den en av de böcker som jag läste ut snabbast. Älskade den. 

Hur såg ditt bokår ut?
0 kommentarer