Jag är ju så jävla easy going - Jenny Jägerfeld

Om inte Joanna får sin medicin kan hon inte fungera normalt. Hennes hjärna förvandlas till en cirkus, ett tivoli med snubblande clowner och elefanter som trampar runt på enhjulingar, allt komponerat av saxofoner och bastubor i ett enda jammat kaos. Därför får hon panik när hennes mamma tycker att de ska dra ner på dosen. Eftersom de inte har råd. Och så tvingas Joanna göra något förhastat, och kanske inte speciellt smart. Och så dras hon in i knarkhärvor och kriminella kretsar, samtidigt som cirkusen snurrar inuti hennes huvud. 

Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld, knappa 2/5 stjärnor
 
Alltså, boken var fin och så, och jag gillar ju förstapersons-berättare. Men vad hände, egentligen? På vilket sätt gjorde boken mig rikare, och vad gav den egentligen? Jag vet inte riktigt varför jag skulle rekommendera den här boken till någon annan. Den var ungefär lika spännande och intressant som ett blogginlägg (och skriven på ungefär samma halvengelska, halv"coola" sätt). Och även om blogginlägg ju visserligen kan vara roliga att läsa då och då, så är de inte tillräckligt underhållande för att man ska palla att lyssna på ett i 10 timmar..! Jag hann helt enkelt tröttna, eller så kom jag aldrig in i den, vad vet jag. Berättelsen var inte tillräckligt spännande eller intressant eller engagerande för att jag skulle gå igång på den helt enkelt.
0 kommentarer