"Amandas små "underlines", ibland med hjärtan framför"

Åh så fint! Jag lånade ut The Graveyard Book till Louise eftersom hon nämnde när vi var i Stockholm att hon gärna ville läsa den och att hon blivit sugen på den efter att jag skrev om den. Så jag tog med boken till Smögen och så fick hon låna den, och nu la hon upp det här på instagram:


"Efter en härlig vecka med Stockholm och smögen med Pierre och Amanda är det ganska skönt att komma hem o sova i sin egna säng. Amanda har snällt nog lånat ut sin bok som jag frågat ivrigt om, jag läser den med glädje, extra berikande är Amandas små "underlines", ibland med hjärtan framför. Det gör att jag läser understrykningarna flera gånger, jag försöker lista ut vad det är som gjort att hon valt att stryka under just vissa meningar, kanske gillar hon bara meningen, kanske sparar hon dom på något sätt. Hmm. Roligt är det hur som :)"

Så gulligt! Och så roligt, för det är just så jag känner när jag lånar t.ex. min syster Julias böcker också. Varför strök hon under det här, åh ja det var ju jättefint, varför tyckte hon det här stycket var viktigt? Osv. Jag stryker under av massa olika anledningar. Bra formuleringar, vackra meningar, gulliga grejer, saker jag är intresserad av.... och massor mer. Så man vet aldrig riktigt säkert! Det gör dock jättemycket för omläsningsvärdet, och är roligt att ha när man bläddrar i en bok man vet att man gillade och man också kan läsa små stycken som man liksom sparat. Så fint.
0 kommentarer