Ull - Hugh Howey

Juliette och hennes medmänniskor lever i en stor silo under jordytan. Silon har hundratals våningar, och i de övre våningarna bor borgmästare, sheriff och högre etablerade personer. Längre ner harvar bönderna, och allra längst ner jobbar mekanikerna med att hålla hela etablissemanget med ström och el. I mitten av silon vilar IT-avdelningen, en avdelning som de andra inte vet så mycket om. I silon finns vissa regler att följa: följer man inte dem, straffas man. Det värsta straffet är att bli skickad på rengöring - ut ur silon för att rengöra de stora solenergiplattorna på silons tak. Efter mycket om och men hamnar Juliette i en situation där hon finner sig själv på väg ut för att rengöra. Ingen har någonsin återvänt från en rengöring. Vad väntar där ute?

Ull av Hugh Howey - 3/5 stjärnor

Trots en ganska lång läsprocess så var Ull en helt okej trevlig upplevelse. Den var lättläst på ett bra sätt, det gick fort trots att väldigt mycket hände. Jag har lite svårt för när det är tusen huvudkaraktärer att hålla reda på, vilket den här boken visserligen hade, men jag tyckte att den löste ut det rätt bra.

Nu har jag dock suttit och stirrat på skärmen i flera minuter. Jag kommer inte på något mer att skriva om Ull. Boken var okej bra, det var okej kul att läsa den och karaktärerna var helt okej. Jag gillade den, men inte så mycket mer.

0 kommentarer