Beware The Wild - Natalie C. Parker

När man är gravid får man äta semla i badet. Vet ni förresten, det får man alltid. Även när man inte är det. Och semla passar ypperligt till bok i badet, och det bästa är att man kan skölja av gräddiga fingrar bara genom att doppa dem i badvattnet.
 
 
Beware the Wild då. Alltid lika spännande med amerikanska böcker. Måste alltid börja med att googla platsen de utspelar sig på, bildgoogla och också ta upp the location på maps och zooma ut och se var i det stora landet som de här människorna rör sig på. Se hur långt bort det är från mig. För USA är ju så STORT och det är stor skillnad på skogarna i norr med öknen runt Las Vegas eller träskmarkerna i Florida. I den här boken rör vi oss kring det sistnämnda. Den utspelar sig i Louisiana och handlar om ett träsk som lockar personer in i det, och om en stad som ignorerar träskets dragningskraft och helt verkar glömma bort de som inte klarar av att stå emot. Förutom Sterling, som minns att träsket tagit hennes bror. Och att dett gett henne en syster istället.

Jag kom aldrig in i den riktigt, jag blev aldrig riktigt fast. Jag tror det är mest jag som just nu har så mycket i skallen att jag inte riktigt kan fokusera, för jag kan egentligen inte komma på någonting jag hade önskat att var annorlunda med boken. Den var både spännande, lite obehaglig och fin på samma gång. Fina vänskapsband och trovärdig brinnande kärlek. I träskmarkerna i södra USA. 3/5.
0 kommentarer