Undead Girl Gang - Lily Anderson

Här kommer en recension av en av böckerna som jag fick med bokboxen Page Habit! Så sorgligt att den lådan numera är nedlagd, den var SÅ bra och man fick riktigt kvalitativa böcker! Är så nyfiken på vilka böcker en hade fått om man prenumererade på horror-genren, önskar att jag hade kostat på mig båda (eller ja jag fick YA-prenumerationen i 30årspresent så jag borde alltså ha köpt till horror själv). Det var fascinerande att inte någon av böckerna var böcker jag hade hört talas om sen innan, men de allra flesta har i efterhand trendat på goodreads till och från!
 
 

När Milas bästa vän dör av att ha ramlat ner i ravinen ner i floden, vägrar Mila tro på polisen som klassar dödsfallet som självmord. Med hjälp av en riktigt gammal luggsliten bok med trollformler testar hon att utföra en formel som ska väcka de döda till liv: och lyckas så bra att både Riley, och de två tjejerna som hängde sig veckan innan kommer tillbaka till livet. Förhoppningen är att få veta vad - eller vem - som egentligen låg bakom dödsfallen, men det visar sig vara svårare än Mila trott. Ingen av tjejerna minns något om tiden innan de dog. De bestämmer sig dock för att använda de sju dagar som de åter vandrar bland de levande till att försöka reda ut vad som hände. Går en mördare lös i Cross Creek?

Boken var förutsägbar i och med att det var få personer som figurerade i berättelsen, vilket gjorde det ganska lätt att lista ut de olika karaktärernas roller och se igenom de "röda herringarna". Ändå var den tilldragande och tjejernas relation till varandra var bokens absolut främsta sida. Systrar som hjälper systrar före mistrar kan vara det bästa som finns. Speciellt när de tillåts vara både tjocka, svarta, häxor och dessutom sjukt kick ass.

3/5 stjärnor (mycket treor i år peeps!)
0 kommentarer