Mad about The Boy - Helen Fielding

Åh, Bridget. Jag såg så mycket fram emot den här boken. Och så blev det bara så... blaha. Hur ska en bok om Bridget Jones kunna vara en bok om Bridget Jones utan Mark Darcy? Jag trodde att Fielding ljög först när jag läste det. Vägrade tro mina ögon. Kanske var det Bridget som hallucinerade? Men icke. Mark Darcy är borta med vinden, gone forever and ever och jag BRISTER. Det GÅR INTE. Jag orkar inte MED att Bridget, vid 50, ska börja om igen! För det blir lite samma sak en gång till. Och jag skrattar, jag gråter, jag flinar... men jag trivs inte riktigt. Jag saknar Mark precis som Bridget saknar Mark, bara att jag inte kan ta till mig de nya karaktärerna som hon. 

 Bridget Jones - Mad about The Boy av Helen Fielding, 2/5 stjärnor

Jag trodde jag skulle läsa ut den här boken på någon ynka dag men det tog mig en hel vecka. Trots att den mest är sms-konversationer och twitter-inlägg. Suck. Bridgeeeeeeet... jag ville ju ha MER. Suck. Jag är helt enkelt så besviken. Det skulle ju vara Bridget och Mark för alltid? 

 Hon har dock fortfarande en del riktigt roliga, finurliga och kloka saker att säga, Bridget <3
0 kommentarer