Reading Challenge Process

Mitt läsningsmål under 2016 är att läsa 60 böcker, och jag närmar mig sakta men säkert. Det kändes i högsta laget när jag satte målet där någon gång i januari, men jag känner mig nu trots allt ganska säker på att jag kommer ro det i hamn. Jag insåg också nu när jag kollade igenom tidigare reading challenges att jag förra året hade som mål att läsa 53 böcker, och efter att jag idag la in "Jag är ju så jävla easy going" så blev det min 53:e bok för året! Det innebär att jag med förra året som "forecast" nu har tagit mitt tidigare mål! 

Det innebär också att jag ju faktiskt gjorde rätt som höjde målet från förra året, för jag kuuuunde läsa lite fler och lite fortare. Visserligen har jag i år infört fler ljudböcker i mitt läsande. Jag har inte gillat det konceptet förut, men efter att ha lyssnat slut på alla P3 dokumentär och lyssnat mig trött på alla andra intressanta podcaster fanns det inte så många fler alternativ. Jag tenderar ju att endast välja ljudböcker som jag inte är jättesugen på att läsa fysiskt (för jag föredrar trots allt att läsa själv och då vill jag inte att någon fjantig berättarröst ska sabba min upplevelse) vilket gör att ljudböckerna oftast får ganska låga betyg, men några riktigt, riktigt bra böcker har jag upptäckt även på det sättet! Nu ska jag duscha, ville bara skryta lite om min reading challenge process. Tjarå!
0 kommentarer