2 bokrelaterade grejer

Okej, har 2 bokrelaterade grejer som kanske kan anses vara relevanta i en blogg av det här slaget. Först och främst: Grej 1. Jag kommer framöver att återigen dyka ner i böcker av den här typen:


...eftersom tanken är att jag ska skriva klart min uppsats som påbörjades 2012. Den är i princip färdig fast ändå inte. Det är mycket som behöver omarbetas för att den ska kännas mer aktuell nowadays. Fick tag på nästan alla böcker jag använde då, och som är uppsatsens utgångspunkter, men den äldsta (från 1918) var jag tvungen att beställa från annat bibliotek. Nåväl, någon dag dyker den väl upp. Jag kan förresten lova att de här böckerna är snark-material deluxe. Lider man av sömnproblem är det ett tips att försöka sig på gammal historierelaterad litteratur från tidigt 1900-tal. Garanterad insomning.

Grej 2: kom hem till detta efter dagens tur till universitetet för att bland annat låna boken från bild 1. Ronja gillade visst inte att lämnas ensam så hon tog ut frustrationen på min bok.... TUR att jag redan hade hunnit läsa ut den, för annars hade jag inte fått veta hur det gick! De sista sidorna är helt demolerade. 

(Okej jag ljuger lite nu. De sista sidorna VAR demolerade as you tydligt can see, men slutet av boken är endast ett smakprov på en annan bok från samma förlag och därför inte upplösningen på The Last Days of Jack Sparks.. TLDoJS är komplett och egentligen inte skadad, ja förutom att baksidan är helt avsliten då. Men det går nog att tejpa). 

Nu tänkte jag ta helg, HEJ!
0 kommentarer