Bokserier - underbart och förskräckligt på samma gång

Bokserier. När en bok bara är starten på en trilogi, eller följs av ännu fler böcker. Jag både hatar det och älskar det. Hatar för att man vet att det inte kommer vara slut när jag kommer till sista sidan. Älskar dem av samma anledning (förutsatt att det är en bra första del - annars är det en fasa). Jag är nog inte ensam om att ha samlat på mig en hel del bokserier, där jag bara har läst första delen. Min förhoppning är att komma till iallafall nästa bok i följande serier:

 
- His dark materials, har endast läst The Golden Compass men vill läsa The Subtle Knife så snart som möjligt
- The Monstrumologist, har läst tre böcker av fyra men har ännu inte köpt på mig den sista, The Final Descent. Ändå en serie där jag närmar mig ett slut :)
- The Fifth Wave. Har läst del ett men varken äger eller speciellt sugen på de andra delarna, men har man börjat är man egentligen så illa tvungen.
- Fifty Shades of Grey. Har läst del 1 men ingen mer, äger dock båda så ska ge mig på dem så att jag kan säga att jag läst hela serien.
- Maze Runner. Här har jag läst del 1 och del 2, men har fortfarande 3 kvar. Och den är ju lite sådär bra, eller?
- Divergent. Första delen läst, ägen Insurgent (eller vad tvåan nu heter) men gillade inte ettan speciellt mycket. Däremot kanske den lyfter i tvåan, vet inte, måste iallafall fortsätta såklart. 
- Illuminae. SÅ BRA! Tvåan, Gemina, är eventuellt ute nu (var inte släppt när jag läste första) och detta är ett MUST READ SOON, iallafall så soon som jag har råd att köpa boken. Mmmm!
- Wool-serien. 
- Serien om Odd, av Dean Koontz. Har läst 3 tror jag, äger ytterligare 2. Gillar dem, men ingen har kommit upp i första delens klass. Har blivit lite besviken båda gångerna jag har avslutat de andra.

Jag har också påbörjat True blood och The Mortal Instruments, men de var så förfärliga att det inte är några serier som jag kommer fortsätta med, om jag inte typ FÅR böckerna (i True Blood's fall ska jag nog till och med ha betalt om jag ens ska öppna en sådan bok igen, tvi vale).

Det är de jag kommer på att jag har igång nu. Är säkert egentligen många fler. Får nästan lite ångest av att skriva ut dem på papper, haha. Men förhoppningen är ju att några av dem ska avslutas (elelr iallafall fortsättas) under året. Wish me luck!
0 kommentarer