The Last Days of Jack Sparks - Jason Arnopp

Jag jag jag jag jag är så svag för det här konceptet på en bok! När jag jag jag skulle välja bok den här gången tog jag jag jag god tid på mig för att plocka ut en som jag jag verkligen skulle gilla. Någon som liksom har alla de där små beståndsdelarna för att det ska bli en riktig Amanda-bok. Jag jag jag gillar skräck, mysterier, övernaturligheter och jag jag jag-perspektiv. Gärna ett lite speciellt upplägg, med inblandade brev, chattloggar eller typ serierutor. Det blev till sist The Last Days of Jack Sparks, för det kändes som att den skulle kunna leva upp till alla mina mina mina förväntningar. Och det gjorde den! Den både skrämdes och mind fuckades och upptog plats på min min min hjärnbark även när jag jag försökte koncentrera mig på annat, precis som en bra bok ska. 

The Last Days of Jack Sparks av Jason Arnopp, 4/5 stjärnor. Gillade omslaget också!

 
Precis som boktiteln antyder, rymmer den de händelser som Jack Sparks råkade ut på under de sista veckorna i sitt liv. Han är en undersökande journalist som tidigare gett sig in i gängkulturen och testat droger i två uppmärksammade böcker, och i sin fjärde ska han nu försöka få kontakt med det övernaturliga. Det börjar med att han deltar i en exorcism som han inte riktigt kan ta på allvar, och kort därefter brakar helvetet löst, great pun intended. En youtube-video med skrämmande innehåll publiceras på hans privata youtube-kanal utan att någon kan förklara varför. I sitt sökande efter svar börjar Jack väcka saker till liv som man kanske helst skulle vilja att förblev ostörda, för att uttrycka det milt. Och det som presenteras i boken är de anteckningar som han för under dessa sista veckor, blandat med fotnoter och ljudupptagningar insamlade och inkluderade av hans bror post mortem. Jag jag jag jag jag rekommenderar den här boken starkt.
 
Snygga detaljer i boken också. Som här, kapitel 6-6-6.

Min min min min mobilkamera har börjat tröttna på att fokusera ordentligt, text är helt omöjligt att få med bra på bild! :( Här står det iallafall "I'm way too good at buring things. Guilt and shame a speciality". Understruket pga story of my my my life.
 
0 kommentarer