Mitt 2018 i böcker

Nu ni. Nu kommer mitt bokår 2018 summerat i ett diagram, sammanställt av goodreads. Är ni redo?
 
 
En hel del böcker har det blivit! Jag satte läsmål på 25 efter att ha räknat ut på ett ungefär vilken pace jag läser i, i förhållande till hur mycket jag trodde jag skulle hinna läsa med ett litet kid i familjen. Det visade sig att jag hann läsa fler böcker än vad jag trodde att jag skulle klara av, så inför nästa år höjer jag insatsen och satsar på 30 böcker istället för 25! Vill inte ha ett för svåruppnåeligt mål, utan det ska kännas bra och rimligt. Vill inte riskera att inte klara av det. Hur många böcker vill du läsa under 2019?
 
Ett annat läsmål jag sätter upp inför det kommande året är att läsa fler hyllvärmare. Fler böcker som bara står och väntar på att bli lästa, inhandlade för lite för länge sedan för att det ska vara schysst mot deras innehåll att vänta mer. Hoppas finna en del guldkorn i bokhyllorna! The Earth Hums in B Flat var ju just ett sådant guldkorn; en liten bok som stått och väntat snällt på att bli läst och sedan tog mig med storm. Köpt på loppis för en tia för ett år sedan eller 2. Underbar bok! Hoppas på fler sådana fina överraskningar under året som kommer. Puss!
0 kommentarer